Trenul circulă din nou între Grădiştea şi Giurgiu

Pentru că „nu era rentabil”, potrivit oficialilor vremii, în 2013 a fost oprită circulaţia feroviară pe ruta Giurgiu-Grădiştea. Este, practic, primul tronson din traseul Giurgiu-Bucureşti ce nu mai poate fi „dus până la capăt” din cauza podului prăbuşit de la Grădiştea.

Între timp, sătenii din comunele aflate pe raza traseului Giurgiu-Grădiştea au transmit solicitări nenumărate către Ministerul Transporturilor şi au cerut reluarea circulaţiei feroviare, măcar între Giurgiu şi Grădiştea.

Acest lucru a fost, în sfârşit, realizat, iar vineri, 28 aprilie, a avut loc o primă călătorie cu trenul pe ruta precizată, după 4 ani.

A venit special pentru eveniment chiar mininistrul Transporturilor, Răzvan Cuc, însoţit de reprezentanţi ai CFR, deputaţii giurgiuveni Elena Dinu şi Alexandru Andrei, şi de senatorul Cristian Marciu.

Cu toţii s-au alăturat zecilor de săteni, în Gara Comana, s-au urcat în trenul care a efectuat cursa specială şi au mers până în Gara Giurgiu Oraş.

„Această măsură va însemna, cu siguranţă, o creştere a mobilităţii populaţiei iar cei mai favorizaţi vor fi navetiştii, medici, elevi, profesori, studenţi. Redeschiderea traseului Giurgiu-Grădiştea este un prim pas către reluarea circulaţiei feroviare dintre Giurgiu şi Bucureşti, în condiţiile în care la începutul anului viitor urmează să fie organizată licitaţia pentru refacerea podului de la Grădiştea. Ne dorim ca lucrările să fie finalizate în 2019”, a declarat ministrul Cuc.

El a precizat şi că în paralel cu refacerea podului de la Grădiştea, se va lucra la modernizarea întregului traseu dintre Giurgiu şi Bucureşti Nord, inclusiv a gărilor, dar şi la achiziţionarea de material rulant performant, astfel ca trenurile să poată circula cu viteze de 160 km/h, faţă de 120 km/h ca în prezent.

Traseul Giurgiu-Grădiştea are opt staţii şi este parcurs în circa o oră şi 20 de minute. Preţul unul bilet este de 6,8 lei, elevii beneficiază de o reducere de 50%, în timp ce studenţii au gratuitate. De asemenea, preţul unui abonament lunar este de 142,8 lei.

Între Giurgiu şi Grădiştea vor circula câte şase trenuri zilnic, primul cu plecare din Gara Giurgiu Oraş la ora 4.20.

 

Cătălina Sfetcu

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.