Autorităţile giurgiuvene caută soluţii pentru decontarea navetei medicilor

Mai exact, discuţii în acest sens sunt purtate între cei din conducerea Spitalului Judeţean de Urgenţă(SJU) Giurgiu şi cei de la Consiliul Judeţean(CJ) Giurgiu. Asigurarea banilor necesari cadrelor medicale care vin la Giurgiu din Bucureşti în special a fost solicitată chiar de către unii medici, a anunţat, marţi, 30 august, în conferinţă de presă, managerul SJU, Elena Dinu.

Ea a spus, totodată, că măsura este una mai mult decât binevenită, mai ales că trebuie căutate soluţii nu doar pentru angajarea de noi cadre medicale, ci şi pentru păstrarea celor care lucrează deja.

„Pe ştatele Spitalului Judeţean sunt 159 de posturi de medici şi sunt ocupate doar 113. Avem 80 de medici care lucrează, în timp ce 33 sunt rezidenţi. Sunt, astfel, 46 de locuri vacante. Unele au fost scoase la concurs de nenumărate ori, dar unii dintre rezidenţi, din diferite motive, au decis fie să plece în străinătate, fie să activeze în spitale din Capitală. Împreună cu preşedintele Consiliului Judeţean Giurgiu(Marian Mina, n.r.) ne-am gândit la o măsură destinată navetiştilor, aceea de a le deconta transportul”, a declarat Elena Dinu.

Managerul SJU Giurgiu a precizat că în cazul unora dintre medici care au dorit s-a găsit soluţia unor locuinţe de serviciu în municipiul Giurgiu.

„Sunt, însă, cadre care au case în Bucureşti şi care, aşadar, nu doresc să rămână în oraşul nostru. Pentru ei trebuie găsite soluţii şi ne-au şi cerut acest lucru. Cred că a venit momentul să dăm şi noi, Giurgiu, un exemplu pozitiv în acest sens!”, a subliniat Elena Dinu.

Ea a mai anunţat că există nevoie de medici specialişti pe mai multe specialităţi, dar că urgenţa o constituie oncologia unde există un singur medic.

“Şi la Unitatea de Primiri Urgenţe este un deficit mai mare decât în restul Spitalului Judeţean. Aşteptăm o suplimentare de buget de la Ministerul Sănătăţii pentru a putea angaja personal”, a mai declarat managerul Elena Dinu.

Spitalul Judeţean de Urgenţă Giurgiu a fost acreditat

Aceasta a fost vestea bună dată de către directorul Spitalului, Elena Dinu, în cadrul aceleiaşi conferinţe de presă.spital-5

Acreditarea este decisă de către evaluatorii Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate iar de aceasta depinde încheierea contractului între SJU şi Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate.

„Le mulţumesc tuturor colegilor care s-au implicat în procesul de acreditare. Am făcut eforturi mari, aşteptăm de multă vreme acest răspuns şi iată că a sosit. S-a muncit din greu pentru a obţine acreditarea, echipele managerială şi cea medicală au făcut eforturi pentru aceasta şi facem în continuare. Acest Ordin nu înseamnă că am scăpat de orice grijă, ci ne obligă să menţinem, dar mai ales să creştem standardele impuse de sistemul sanitar european”, a spus Elena Dinu, precizând, totodată, că unitatea medicală pe care o conduce îndeplineşte toate condiţiile pentru a rămâne spital judeţean de urgenţă. Acest fapt a fost stabilit, prin controale periodice, de către reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii.

Cătălina Sfetcu

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.